19 Mart 2018 Pazartesi

Ağrısız Diş Çekimi

Diş Çekimi

Diş tedavisi bir çok insanın korktuğu ve çekindiği tedavilerden biridir. Günümüz tedavi tekniklerinin ağrısız diş çekimi yöntemlerini mümkün kılmasına ve ağrısız tedavi teknikleri geliştirmesine rağmen insanları ön yargılarından kurtarmak sanıldığı kadar kolay değildir.

Ağrısız Diş Çekimi

Dişler lokal anestezi altında çekilirler ve eğer enine akıl dişleri yoksa ya da çıkarılması zor malformasyona uğramış dişler değilse, diş cerrahisi teknikleri uygulanmaz. Prensip olarak, iki teknik kullanılır: basit diş çıkarma, diş hekimi dişi gevşetmek ve gevşetmek için özel kollar ve pense kullanır ve daha sonra farklı biçimli pense ile zahmetsizce çeker. Diğer yöntem  cerrahi yaklaşım, yerinden edilmiş ve etkilenmiş (yıpranmış) yirmilik dişlerini öncelikle ortadan kaldıran karmaşık bir rutin cerrahi girişimdir.

Ağrısız işlemden sonra, bir dişçi ofisinde tamamen restore edilen bir kemik yarası vardır, böylece optimal iyileşme garanti edilebilir. İyileşme döneminde komplikasyonlar nadiren görülür ve ekstraksiyondan altı ay sonra etkilenen bölge tamamen iyileşir, hatta radyografide doku eksikliği görülmez.

Sorunlu Yirmilik Diş Çekimi

Uzmanlar, bilgelik dişlerine (yani yirmilikler) özel önem verirler. Onları almak daha karmaşıktır, çıkarıldıktan sonra daha uzun bir iyileşme süresi ve olası bir komplikasyon beklemek zorundasınız. Günümüzde, bilgelik dişlerinin bir evrim kalıntısı olduğuna inanılıyor - ısırmak ya da çiğnemek için onlara ihtiyacınız yok, bu yüzden neredeyse gereksizdirler ve kolayca çıkarılabilirler.

Sekizler, özellikle çene ve diş çizgisinde yeterli boşluğa sahip olmadıkları ve dişetlerinin altında kısmen veya tamamen kaldıklarında sorunlara neden olurlar. Yirmilik dişler çiftler halinde çıkarılır - eğer alt kısım çıkarılırsa, bunun tersi de üst kısımda çıkarılmalıdır.

Komplike olmayan olgularda, bir diş hekimi prosedürü gerçekleştirebilir, malpansiyonlarda, bir ağız cerrahı tarafından cerrahi olarak çıkarılması gerekir.

Süt Dişi Çekme

Doğduğumuz günden 10 lu yaşlara kadar süren süt dişleri çoğunlukla kendileri çıkar ve herhangi özel bir müdahaleye gerek duymayız. Bazı özel durumlarda doktor müdahalesi gerekebilir.

0 yorum:

Yorum Gönder