23 Haziran 2017 Cuma

Kanal Tedavisi Nedir

Bir konuda endişe etmemek için o konuda bilgi sahibi olmak en etkili yoldur. Sizlere adım adım kanal tedavisi süreçlerini anlatacağız.İlk kanal tedavinizi yaptırmak üzeresiniz ve çevrenizdeki insanların deneyimleri doğrultusunda endişe ve korku içindesiniz. Hiç korkmayın korktuğunuz gibi bir deneyim yaşamayacağınızı garanti ediyoruz.

Kanal tedavisi kesinlikle ağrıya neden olmaz aksine sizleri dayanılması imkansız ağrılardan kurtarır.
, kan ve bağ doku bu kanallarda yer alır. Bu kısım enfekte olduğunda tedavi kaçınılmazdır. Endodontik tedavi olarak ayrıca tıp literatüründe geçmektedir. Kanalın enfekte olması kanalda bulunan diğer elemanları işlevsiz kılar ve ağrıya neden olur. Bazı durumlarda bu ağrı geçsede tekrar nüksedeceğini unutmayın. Ülkemizde tüm diş hekimleri Endodontik tedavi yapmaya tam yetkilidir.
  Rontgen ile çok kolaylıkla anlaşılabilen hastalığın tedavisi için iltihabın kurutulması ve sonrasında tedavi aşaması başlar.

Kanal Tedavisi Birinci Aşama

Lokal anestezi yöntemi ile dişiniz ve çevre dokuları hissizleştirilir. İltihab çok geniş bir alana yayıldıysa anestezi işlemi bazen uzun sürebilir. Bu konuda hekiminize güvenmeli ve hissizleşme gerçekleşmeden tedaviye başlanmayacağını bilmelisiniz.
Kanal Tedavisi İkinci Aşama

Uygulama yapılacak dişin diğer dişler ile bağlantısı kesilmesi için diş barajı yapılır. Bazen bir metal plaka yada plastik baraj oluşturulabilir. Dişinizin delinmesi aşamasında içerde bulunan enfeksiyonun diğer dişlere bulaşmasını engellemek için gerekli bir uygulamadır.
Kanal Tedavisi Üçüncü Aşama

Bu aşamada hasta diş üzerinde enfekte kanala ulaşmak için küçük bir delik açılır. Kanalda bulunan enfekte ve ölü doku alınır. Bu aşama acısızdır çünki lokal anestezi ile diş uyuşmuş durumdadır. Enfeksiyonun giderilmesi için enfekte giderici maddelerde bu delikten içeri salınır.

Kanal Tedavisi Dördüncü Aşama

Kanal içinde tüm enfeksiyon ve ölü doku diş hekimlerinin kullandığı özel aletlerle alınmasından sonra dişinizle tamamen uyumlu ve dişinizi koruyacak madde ile doldurulur. Bu işelmden sonra dolgu sertleşmesi için ısı yada ışın tedavisi yapılırki bir daha bu bu bölgede bir enfeksiyonun başlaması engellenir.

Kanal Tedavisi Beşinci Aşama

Tedavinin başında açılan küçük delik dişin yapısına benzeyen bir dolgu malzemesi ile temizlenerek mührlenir. Ağızda dağılmaya maruz kalmış enfeksiyon için her ihtimale karşı bir entibiyotik ilaç verilebilir. Ayrıca bu işlemden sonra Diş hekiminin tüm uyarı ve tavsiyelerine harfiyen uymanız gerekmektedir.
 Kanal tedavisi bilgilendirmemiz umarız ki sizi korkularınızdan bir nebze olsun uzaklaştırmıştır. unutmayınki kanal tedavisi ağrılı bir süreç değildir ağrıyı ortadan kaldırmak için uygulanan bir süreçtir.

Haziran 23, 2017